۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

زیبایی و لطافت پوست بدن

زیبایی و لطافت پوست بدن:
امروزه لوازم آرایشی بسیاری وجود دارد که با عسل و یا ژله رویال تهیه می شود. این مواد را یونانی ها و خصوصا رومیها که کاملا از خواص نرم کننده عسل اطلاع داشته و آن را برای زیبایی پوستشان بکار می بردند اختراع کردند.
بهتر است هميشه قبل از استفاده از ماسک هاي زيبايي پوستمان را بخور دهيم تا منافذ آن باز شده و آماده پذيرش مواد مغذي ماسک ها شود .
عسل سلولهای سطحی پوست را با تغذیه اپیتالیوم و فعال ساختن جریان خون در سطح مویرگها ترمیم می کند. عسل با هیدراته کردن پوست، آن را تغذیه میکند.
لوسیون تمیز کننده ی پوست با عسل:
یک قاشق چایخوری عسل را در مقدارکمی شیر گرم حل نمده و پوست صورت را به آرامی با آن ماساژ دهید. عسل تاثیر ارام بخش و محافظ دارد!
عسل honey
تحقیقات نشان می دهد که ترکیب عسل و دارچین ، بیشتر بیماری ها را درمان می کند .عسل در بسیاری از کشورهای دنیا تولید می شود.پزشکان یورودیک و یونانی ، عسل را به عنوان یک داروی حیاتی قرن ها مورد استفاده قرار داده اند و دانشمندان امروزی هم آن را به عنوان یک داروی بسیار موثر و بدون عوارض جانبی برای انواع بیماری ها قبول دارند . یک مجله ی معروف کانادایی به نام ویکی ورلدنیوز در تاریخ ۱۷ ژانویه ۱۹۹۰ یک لیست از بیماری هایی که طبق تحقیق دانشمندان غربی می توان با عسل و دارچین معالجه کرد ،ارایه داد. لیست مزبور در زیر آورده شده است :
ریزش مو :
کسانی که از ریزش مو یا کچلی رنج می برند می توانند با روغن زیتون گرم و یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین محلولی درست کرده و قبل از استحمام به سر خود بمالند و پس از ۱۵ دقیقه سرشان را بشویند .حتی اگر ۵ دقیقه هم این محلول روی سر بماند تاثیر فراوانی دارد.
عفونت مثانه :
۲قاشق سوپ خوری دارچین و یک قاشق سوپ خوری عسل را به یک لیوان آب نیمه گرم اضافه کرده و بنوشید.این کار میکروب های مثانه را از بین می برد.
دندان درد:
یک قاشق چای خوری دارچین را به ۵ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را بر روی دندانی که درد میکند ،بمالید.۳ بار در روز این کار را انجام دهید تا درد دندان از بین برود.
کلسترول:
۲ قاشق سوپ خوری عسل و ۳ قاشق چای خوری دارچین را در ۱۶ اونس چای دم شده بریزید.اگر بیمار این مایع را بنوشد ،کلسترول خونش در عرض ۲ ساعت ۱۰٪ کاهش می یابد . همانطور برای بیماران آرتریتی اگر سه بار در روز ازین دارو نوشیده شود ،کلسترول درمان می شود.هم چنین اگر عسل خالص را با غذای روزانه نیز مصرف کنند کلسترول کاهش می یابد.
سرماخوردگی:
اگر هر روز یک قاشق سوپ خوری عسل نیمه گرم با یک چهارم قاشق چا یخوری دارچین ،به مدت ۳ روز مصرف شود سرفه های شدید را از بین می برد و سینوس ها را تمیز می کند.
ناباروری:
یونانی ها و یورودیک ها ،عسل را سال ها برای تقویت باروری مردان به کار برده اند .مردانی که ضعف جنسی دارند اگر به طور منظم ۲ قاشق سوپ خوری عسل را قبل از خواب بخورند مشکلاتشان حل خواهد شد.
در چین و خاور دور زنانی که باردار نمی شدند برای تقویت رحم ، قرن ها از دارچین استفاده کردند.زنان نا بارور می توانند کمی دارچین را با نصف قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و به طور مرتب در طول روز به لثه خود بمالند تا به آرامی با بزاق ترکیب شده و وارد بدن شود. یک زن و شوهر در مریلند آمریکا ۱۴ سال بچه دار نشدند و وقتی ازین کار نا امید شدند به این مساله پی بردند و دارچین و عسل را به ترتیب ذکر شده مصرف کردند .پس از چند ماه زن باردار شد و پس از ۹ ماه یک دوقلو به دنیا آورد.
گاز معده:
طبق بررسی های انجام شده در هند و ژاپن عسل و دارچین گاز معده را از بین می برد.
کک و مک و جوش های پوستی :
۳ قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را مخلوط کرده و خمیر حاصل را قبل از خواب بر روی جوش های پوست بمالید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید. اگر این کار را به مدت ۲ هفته و هر روز انجام دهید جوش های پوست از بین می رود.
عفونت های پوستی :
عسل و دارچین را به مقدار مساوی مخلوط کرده و در قسمت های آسیب دیده بمالید .این کار اگزما ،عفونت و انواع بیماری های پوست را از بین می برد.
سو هاضمه :
مصرف مقداری دارچین و ۲ قاشق چای خوری عسل قبل از غذا اسید معده را از بین می برد و حتی غذاهای سنگین را هم هضم می کند.
منبع: www.asal24.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر